جزئیات سفر پزشکیان به چین سردار نائینی: بانک اطلاعاتی سپاه از رژیم صهیونیستی کامل است مهاجرانی: ناترازی برق به‌طور کامل جبران نشده است عارف: بازسازی منازل آسیب‌دیده در جنگ باید سرعت بیشتری بگیرد سردار شکارچی: ما شکست را بر دشمن تحمیل کردیم لاریجانی: برخی فکر می‌کنند جنگ خاتمه یافته و اقداماتی برای به هم زدن یکدستگی میان مردم انجام می‌دهند/ مسئله هم‌بستگی ملی به هیچ عنوان حاشیه‌ای نیست برنامه ویژه فراجا برای مقابله با تروریست‌ها شهادت یک حافظ امنیت در عملیات مقابله با تروریست‌ها/ هشدار فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به تروریست‌ها وزیر دفاع: جنگ ۱۲ روزه شکست‌پذیری رژیم پلید اسرائیل را اثبات کرد پزشکیان: نمی‌توانیم تصمیمی بگیریم که بعداً اگر مشکلی پیش آمد بگوییم چاره‌ای نداشتیم؛ باید به فکر عوارض هرتصمیمی باشیم دیدار لاریجانی با خانواده شهید سردار مهدی ربانی واکنش علی مطهری به انتشار مصاحبه اش درباره ساخت بمب اتم توسط ترامپ وزیر کشور: نزدیک به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز به کشور خود بازگشته‌اند/ برنامه‌ها برای بازگرداندن ۲ میلیون نفر باقی‌مانده هم ادامه خواهد یافت سرلشکر حاتمی: نیروهای مسلح با آمادگی کامل در برابر تهدیدات دشمن ایستاده‌اند پزشکیان: از پشتیبانی و حسن‌نظر مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم

برنامه‌ریزی وزارت علوم برای صدور گواهینامه استادی

وزیر علوم گفت: معلمی مانند پزشکی یک تخصص است و برنامه داریم برای این شغل، گواهینامه صادر کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 08
کد خبر: ۲۴۸۸۰۰

به گزارش راهبرد معاصر، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم امروز در دومین اجلاس سرآمدان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد گفت: معلمی می‌تواند مسیر جوان را تغییر دهد.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی گفت: ایشان وظیفه دانشگاه را تربیت عالم، تولید علم و جهت‌دهی به علوم بیان کردند و ما پنج اولویت برای وزارت علوم درنظر گرفتیم، تمام تلاش خود را به کار بستیم تا از این طریق دانشگاه‌ها را ارتقا دهیم و یکی از این اولویت‌ها آموزش هدفمند است.

 

وزیر علوم تاکید کرد: اگر بخواهیم جامعه دانا داشته باشیم مبنای اصلی آن آموزش است و آموزش خوب؛ پژوهش خوب و فناوری خوب را شکل می‌دهد.

 

زلفی‌گل گفت: در قوانین و مقررات بیشتر به آموزش توجه کردیم و با توجه به اینکه در دانشگاه، آموزش رکن اساسی است، اجلاس سرآمدان را پایه‌گذاری کردیم.

 

وی ادامه داد: هدف از اجلاس سرآمدان آموزشی ایجاد جریانی است تا به امر مقدس اموزش بها دهیم و انتخاب سرآمدان، نماد یک رقابت و ارزش‌گذاری است تا سرمایه نمادین را در امر آموزش معرفی و الگوسازی کنیم و بگوییم آنها الزامات رشته خود یعنی آموزش را رعایت می‌کنند، گزینش سرآمدان آموزشی، انتخاب افراد نیست بلکه یک نوع نگاه و راهبرد است.

 

وزیر علوم تصریح کرد: اگر می‌خواهیم نسل پاسخگو تحویل دهیم اساتید باید خود پاسخگو باشند، ما باید نسل جوان را متقاعد کنیم که آموزش حضوری و غیرحضوری متفاوت است و حضور در کلاس ضرورت دارد و برای این موضوع باید فکر کنیم.

 

وی با تاکید بر اهمیت بسیار زیاد محتواهای آموزشی، افزود: از حیث محتوا با دنیا تفاوت نداریم اما در دروس باید الگوهای بومی در کتاب درسی لحاظ شود و در این راستا برای تألیف کتاب، دستورالعملی وجود دارد و ما در وزارت علوم این کار را انجام دادیم.

 

زلفی‌گل اظهار داشت: معلمی مانند پزشکی یک تخصص است و برنامه داریم برای این شغل، گواهینامه صادر کنیم.

 

وی با مهم خواندن نظام سنجش و انگیزش، گفت:‌ با پایه‌های تشویقی در وزارت علوم این کار را انجام دادیم و همین این اقدام (پایه تشویقی) را برای دانشجویان هم لحاظ کردیم.

 

وزیر علوم همچنین اهمیت استانداردسازی و استانداردپذیری را یادآور شد و گفت: وزارت علوم، برون‌دادهای استاندارد را دارد و بر همین اساس، دانشجویان ما را در دنیا می‌پذیرند.

 

وی در پایان گفت: برخی از اقدامات را برای روزهای پایانی گذاشته بودیم و در نظر داشتیم عملی کنیم که انجام نشد و آنها را به وزیر بعدی ارائه می‌دهیم، چون همه در یک تیم هستیم و مسئولیت‌ها همچون مشعل دست به دست می‌شود.

 

 دومین اجلاس سراسری سرآمدان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با عنوان «سرآمدی، مهارت‌محوری و مردمی‌سازی» به میزبانی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.در این آیین، 19 نفر به عنوان سرآمد آموزشی معرفی و تجلیل شدند./ تسنیم

ارسال نظر